Polscy przedsiębiorcy od kilku lat bardzo chętnie korzystają z opcji leasingu jako możliwości sfinansowania poszczególnych transakcji. Głównie leasing wykorzystywany jest w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw do zakupu środków transportu. Leasing za elastyczność i dostępność cenią sobie zwłaszcza początkujący przedsiębiorcy.
Minimalizacja wkładu własnego
W trakcie korzystania z leasingu można bardzo wyraźnie zminimalizować wkład własny co do inwestowania w konkretne dobra. Stała rata leasingowa pozwala również lepiej przedsiębiorcom zaplanować comiesięczne opłaty. Większość małych i średnich przedsiębiorstw nie wprowadza do ksiąg rachunkowych rat leasingowych. Dlatego tak ważna jest analiza umowy leasingowej pod kątem podatkowym w celu określenia tego, czy ma się do czynienia z leasingiem operacyjnym, czy finansowym. Leasingobiorca zalicza bowiem do kosztów podatkowych opłaty z tytułu leasingu operacyjnego. W przypadku leasingu finansowego rozliczane są z kolei odpisy amortyzacyjne od przedmiotu leasingu, a także odsetkowa część raty leasingowej. Dlatego należy bardzo dokładnie sprawdzić w przepisach prawnych, z jakim rodzajem leasingu mamy do czynienia. Wówczas można bezproblemowo dokonać rozliczeń oraz nie obawiać się, że coś zostanie źle uzupełnione. Tym samym, zawsze będziemy mieć dobrze rozliczone wszystkie dokumenty księgowe.
Z czego warto skorzystać?
Przedsiębiorcy, którzy chcą zaksięgować leasing powinni skorzystać z nowoczesnych programów dla biur rachunkowych sage.com.pl, ponieważ dzięki temu wszystko zostanie dobrze uzupełnione. W ramach pakietów księgowych zostaną wykorzystane obliczenia również w tym zakresie. Dlatego tak ważne jest to, by dobrze zinterpretować umowę leasingową. Wątpliwości należy wyjaśnić bezzwłocznie, po to, żeby później wpisać właściwe informacje do systemu. Skorzystanie z takich rozwiązań jest korzystne i wskazuje, że faktycznie warto zajmować się kwestiami rozliczeniowymi na bieżąco. Jako, że leasing jest w Polsce coraz bardziej popularny to nie można tego bagatelizować.