W dobie Internetu na popularności zyskują platformy pośredniczące między klientami i firmami. Taki trend dotarł również do branży kurierskiej i szybko okazał się strzałem w dziesiątkę. Skorzystanie z pomocy operatora logistycznego może znacząco ułatwić znalezienie odpowiedniej oferty. Poznaj najważniejsze zalety internetowych platform logistycznych.
Spora oszczędność czasu
Operatorzy logistyczni online często współpracują z wieloma firmami kurierskimi. Na swojej stronie publikują przejrzyste cenniki i zakres usług większości godnych uwagi kurierów działających na polskim rynku. Dzięki temu nie trzeba samodzielnie przeglądać stron poszczególnych przedsiębiorstw. Co więcej, na platformie są dostępne praktyczne wyszukiwarki dopasowujące firmy na podstawie m.in. parametrów przesyłki.
Czas można zaoszczędzić również dzięki informacjom na stronie dotyczącym punktów nadania i odbioru przesyłki, godzin otwarcia i najważniejszych zasad z regulaminu kuriera. Ponadto bardzo ciekawą opcją jest nadanie przesyłki online z domu. Po prostu zamów kuriera w Warszawie podczas wypełniania formularza na platformie, a pracownik firmy kurierskiej zgłosi się po przesyłkę w twoim domu w określonym terminie.
Lepsze oferty cenowe
Indywidualni klienci lub nawet niektóre sklepy internetowe nie są w stanie wynegocjować tak dobrych stawek jak operatorzy logistyczni online. W przypadku złożenia zamówienia na usługi kurierskie za pośrednictwem platformy epaka.pl można często liczyć na nieco niższy koszt dostawy paczki, koperty lub palet niż w oficjalnym cenniku firmy kurierskiej. W ten prosty sposób można zaoszczędzić zatem nie tylko czas, ale także pieniądze.
Konkurencyjne ceny na platformach logistycznych są związane oczywiście z tym, że takie strony są w stanie dostarczyć firmom naprawdę imponującą liczbę zamówień. Dzięki temu mogą negocjować zupełnie inne stawki niż sklep online wysyłający kilkadziesiąt lub nawet kilkaset paczek miesięcznie. Dodatkowo można spotkać się z bardzo atrakcyjnym cennikiem dotyczącym dodatkowych usług oferowany przez firmy kurierskie lub operatora logistycznego.
Wysokiej jakości obsługi klienta
Dość często zdarza się również tak, że dział obsługi klienta platformy logistycznej lepiej radzi sobie z rozwiązywaniem problemów niż konsultanci firm kurierskich. Choć oczywiście dla dostawców przesyłek zadowolenie klientów i rozwiązywanie konfliktowych sytuacji jest ważne, to jednak nie bez znaczenia jest też interes firmy. Operator logistyczny jest w problematycznych sytuacjach neutralną postacią, dlatego często budzi większe zaufanie w kliencie.
Ponadto platforma logistyczna epaka.pl ma polski rodowód i skupia się na rodzimym rynku usług kurierskich. W ten sposób obsługa klienta od początku działania firmy była zorientowana na polskich klientów. W przypadku dużych zagranicznych dostawców przesyłek o zasięgu globalnym często zasady obowiązujące konsultantów z Polski są wzorowane na mechanizmach kraju pochodzenia firmy kurierskiej.