Sztuka tworzenia estetycznych i skutecznych etykiet na opakowania

0
146
Sztuka tworzenia estetycznych i skutecznych etykiet na opakowania

Producenci w pełni świadomi procesów marketingowych przywiązują ogromną wagę do stworzenia efektownej i efektywnej etykiety na opakowania. Wiedzą, że właśnie w ten sposób mogą wyróżnić swój produkt na półce sklepowej, a tym samym wyprzedzić konkurencję w dotarciu do klienta. Coraz więcej osób czyta etykiety i wybiera artykuły dobrze opisane.

Etykieta na opakowanie dla różnych odbiorców

Produkty przeznaczone dla najmłodszych konsumentów powinny mieć nieco inne znakowanie etykietami niż te, które najchętniej są wybierane przez seniorów. Ci ostatni cenią sobie zwłaszcza prostotę przekazu, estetykę i dobrą czytelność. Etykiety na opakowania kosmetyków lub leków dla osób starszych powinny uwzględniać problemy ze wzrokiem. Wyraźna czcionka jest zatem kluczowa. Nie potrzeba natomiast intensywnych kolorów, niebanalnych grafik czy nowoczesnych folii holograficznych.

Z kolei młodsi konsumenci preferują modernistyczne, czasem wręcz futurystyczne etykiety. Stonowane barwy czy nieskomplikowane grafiki mogą po prostu nie trafiać do osób wychowanych w świecie wirtualnym. Etykieta powinna przyciągać wzrok jaskrawymi kolorami i ciekawymi rozwiązaniami w zakresie uszlachetniania.

Niebanalne pomysły na etykiety na opakowania

Miłośnicy ekologii na pewno będą zadowoleni z etykiet drewnianych, które z powodzeniem można naklejać na twarde powierzchnie. Branża kosmetyczna coraz częściej tworzy etykiety zapachowe. Jest to możliwe dzięki zastopowaniu specjalnego lakieru o konkretnym zapachu. Produkty świąteczne warto oznaczyć etykietą pokrytą lakierem dającym efekt delikatnego zmrożenia. Młodych konsumentów z pewnością przyciągną etykiety z drukiem odwróconym albo z zadrukiem znajdującym się od strony kleju. Natomiast dla klientów szukających przede wszystkim dokładnej informacji o produkcie należy wykorzystać etykiety peel-off, a więc wielostronicowe.

Rodzaje etykiet

Etykiety termiczne zrobione z papieru matowego bądź powlekanego dwustronnie wykazują dużą wrażliwość na ścieranie, podarcie i zamoczenie. W efekcie są niezbyt trwałe. Dlatego w wielu sytuacjach lepiej sprawdzają się te z kalki żywicznej albo z folii.
Jednak znaczenie ma nie tylko materiał wykonania. Tradycyjne etykiety do klejenia na mokro już rzadko mają zastosowanie. Obecnie wybiera się wersje samoprzylepne z folią lub papierem pokrytym warstwą kleju albo niezwykle elastyczne etykiety SSL – termokurczliwe, z tworzywa sztucznego, które idealnie się dopasowują do opakowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here