Korzystanie z dodatkowych możliwości, jakie dają właściciele sklepów, jest naturalne i dla każdego konsumenta oznacza wartość dodaną. Nie inaczej jest z programami, które włączają stałych klientów w oferty promocyjne, a jednocześnie unifikują ich i jednoczą z marką. Kiedy, z perspektywy właściciela sklepu, warto skorzystać z tego rodzaju programu?
Jak funkcjonuje system dla stałych klientów?
System lojalnościowy jest sposobem na utrzymanie klientów. Funkcjonuje on na prostej zasadzie psychologicznej. Korzyść, jaką otrzymuje klient, z powodu przystąpienia do programu jest na tyle duża, a uczestnictwo w nim niekłopotliwe, że w efekcie konsument chce z niego skorzystać. Z jednej strony zatem dostaje coś w zamian, bo bierze udział w promocjach, jest informowany o nowościach czy ma – w skrajnych przypadkach – pierwszeństwo w zakupach. Z drugiej jest z marką wiązany na dłużej.
Komu oferować dodatkowe możliwości?
Dodatkowe możliwości, oferowane w ramach usług, powinny być skierowane do konkretnej grupy odbiorców. System lojalnościowy nie może być z założenia dla każdego. Oczywiście, przystąpienie do niego nie powinno wiązać się z problemami, jednak korzystanie z plusów i zbijanie kapitału powinno być skierowane w jedną, konkretną grupę odbiorców. Należy ja ustalić przed rozpoczęciem działania programu. W ten sposób będziemy mogli z łatwością przewidzieć wkład – także finansowy, jakiego ta operacja będzie wymagała.
Korzyści dla właściciela i klienta
Korzyści z wprowadzenia programu dla stałych klientów jest wiele. Przede wszystkim – z punktu widzenia właściciela – klient zaczyna utożsamiać się z marką i staje się ona dla niego czymś więcej. Pozwala to na utrzymanie już zdobytych klientów i pozyskiwanie nowych. Co więcej, system ten może sprawić, że klient zacznie wydawać więcej, w nadziei na korzyści, które ustalone są z góry. To właśnie punkt widzenia klienta. Jeśli w danym sklepie robi on zakupy częściej lub i tak wykonuje dane transakcje, dodatkowa pomoc czy zniżka będzie mu na rękę.