Rynek pracy jest bardzo elastyczny. Pracownicy średnio zmieniają zatrudnienie co 3 lata i podnoszą swoje kwalifikacje. Oferty pracy, ich atrakcyjność oraz ilość zależy od wielkości miasta oraz poziomu jego przedsiębiorczości. Jak znaleźć dobrą pracę w Łodzi? Na co zwrócić uwagę szukając pracodawcy w tym mieście?
Praca Łódź – nie tylko sektor tekstylny
Łódź znana była dawniej z wielu ofert pracy z przemysłu włókienniczego. Dzisiaj również możemy znaleźć zatrudnienie w tym sektorze, jednak to nie jedyna możliwość. Ofert pracy jest tu naprawdę sporo. Miasto ciągle się rozwija, powstają nowe firmy i zmniejsza się ogólny poziom bezrobocia. Same oferty pracy w Łodzi oscylują głównie wokół specjalistów z zakresu IT, a także specjalistów od marketingu. Niedawno na terenie miasta swoją siedzibę otworzyła firma IT ze Stanów Zjednoczonych. Aktywnie poszukuje ona teraz pracowników.
Jak znaleźć dobrą pracę w Łodzi?
Składając dokumenty aplikacyjne na wybrane przez nas stanowisko należy zwrócić uwagę na fakt, że nie jesteśmy jedynymi kandydatami. Ważne jest więc, aby zrobić coś, co pozwoli nam się wyróżnić wśród tłumu. Istotny może być nawet zwykły tytuł wiadomości mailowej z dokumentami aplikacyjnymi. Możemy w nim umieścić nie tylko nazwę stanowiska wraz z naszym imieniem i nazwiskiem, ale również ciekawostkę, np. jak duże mamy doświadczenie w zawodzie.
Kolejnym elementem jest sama wiadomość mailowa. Nie powinna być ona generowana automatycznie – tak jak ma to miejsce na niektórych portalach oferującymi pracę. Niezależnie od oferty pracy w Łodzi na którą aplikujemy starajmy się, aby wiadomość była konkretna i unikatowa oraz zachęcała do zapoznania się potencjalnego pracodawcy z dokumentami aplikacyjnymi. Dzięki temu połowa sukcesu już za nami.
Teraz samo CV oraz list motywacyjny. Nawet jeśli w ogłoszeniu o pracę pracodawca nie wymaga od Ciebie listu motywacyjnego, dobrze jest go dorzuć w ramach aplikacji. To dobry sposób, aby się wyróżnić oraz pokazać swoją motywację do pracy. CV i list motywacyjny powinny zostać przygotowane w jednakowej szacie graficznej.
Praca Łódź – co zamieścić w CV?
Najważniejszym elementem każdego CV jest doświadczenie oraz wykształcenie. Obie informacje należy umieścić w dokumencie w porządku chronologicznym – od najbardziej aktualnego do najstarszego. W ramach obejmowanych wcześniej stanowisk umieśćmy okres zatrudnienia, nazwę stanowiska oraz wypiszmy kilka najważniejszych czynności, które wykonywaliśmy. Dobrze, aby te części były mocno powiązane z aplikowanym stanowiskiem. Jeśli więc składamy aplikację na stanowisko programisty, pomińmy w doświadczeniu prace sezonowe wykonywane nad morzem.
Pracodawcy zwracają uwagę tylko na niektóre elementy CV. Badania pokazują, że w czasie rekrutacji spędzają tylko 8 sekund nad konkretnym dokumentem, aby sprawdzić, czy nadaje się on do dalszej analizy. Musisz więc zrobić wszystko, aby te 8 sekund grało na Twoją korzyść. Pomóc może Ci w tym również podsumowanie zawodowe, czyli kilka zdań o tym, jakim jesteś pracownikiem i dlaczego warto Cię zatrudnić.