Firmy mają do dyspozycji szeroką gamę metod, dzięki którym mogą przyciągnąć nowych klientów. Wśród nich znajduje się również influencer marketing. Na czym dokładnie polega tego rodzaju metoda promocji?
Czym jest influencer marketing?
Pod pojęciem takim jak influencer marketing znajduje się jedna z nowych metod marketingowych, która skoncentrowana jest na wykorzystaniu influencerów, czyli osób, które posiadają wpływ na poszczególne grupy, najczęściej za pomocą mediów społecznościowych czy blogów on-line.
Influencerem może być właścicielka poczytnego bloga o modzie lub kosmetykach, podróżnik odwiedzający dalekie kraje, osoba, która gra na komputerze i streamuje swoje rozgrywki czy też posiadacz interesującego konta na Instagramie, które przyciąga tysiące osób.
Influencer marketing polega w tym przypadku na wykorzystaniu wpływów, jakie posiada dany influencer na swoich odbiorców – czytelników czy widzów.
Na czym dokładnie polega współpraca z influencerami?
Współpraca z influencerami w ramach influencer marketingu może mieć różne postaci, na przykład może polegać na:
- przekazaniu produktów do recenzji
- wspomnieniu przez influencera o jakimś wydarzeniu czy produkcie
- sponsorowaniu wyjazdu dla influencera
- organizacji konkursu dla odbiorców influencera
- przekazaniu kodów rabatowych
Wobec tego influencer marketing może mieć różne odmiany. Dobór właściwych rozwiązań warto powierzyć ekspertom – agencja influencer marketing pomoże wtedy kompleksowo.
Kiedy warto zdecydować się na reklamę z influencerami?
Generalnie, niemalże każda firma może uzyskać szereg korzyści poprzez nawiązanie współpracy z influencerami. To szansa na poszerzenie grona potencjalnych klientów, zwiększanie sprzedaży, budowę pozytywnego wizerunku, a także atrakcyjne zyski dla firmy.
Aby zarobić najwięcej, warto robić to z fachowcami w tej dziedzinie – dobra agencja influencer marketing to pewność, że kampania marketingowa będzie dopracowana w najdrobniejszych szczegółach i będzie mogła przynieść najlepszy zwrot z inwestycji!