Jak przygotować reklamę wizerunkową na billboardach?

0
2618
Jak przygotować reklamę wizerunkową na billboardach?

Mając do dyspozycji powierzchnie reklamowe w przestrzeni miejskiej możemy wykorzystać ich ogromne możliwości w budowaniu wizerunku. Zacznijmy od tego, że reklama wizerunkowa jest specyficzna, wymaga innego podejścia niż zwykła reklama produktu czy usługi.

Mając do dyspozycji powierzchnie reklamowe w przestrzeni miejskiej możemy wykorzystać ich ogromne możliwości w budowaniu wizerunku. Zacznijmy od tego, że reklama wizerunkowa jest specyficzna, wymaga innego podejścia niż zwykła reklama produktu czy usługi. Chodzi o wypromowanie wizerunku – czy to firmy czy osoby publicznej. Dlatego ważne jest nie tylko określenie targetu, ale przemyślenie jak przedstawimy reklamowany podmiot. Weźmy na przykład jakiegoś polityka. Jaką partię reprezentuje, do jakich wyborców się zwraca? Jak w budowaniu jego wizerunku można wykorzystać bilboardy? Tutaj szczególne znaczenie ma zderzenie twarzy z hasłem. Wyborcy powinni doskonale wiedzieć jak wygląda ten, na kogo powinni głosować. Hasła często są już częścią większej zaplanowanej kampanii wyborczej. Na bilboardzie powinny być wyeksponowane na tyle, żeby kojarzyły się z politykiem. Kolejnym ważnym elementem takiej reklamy jest numer listy wyborczej. Trzeba pamiętać, że przynajmniej połowa wyborców jest zdecydowana zagłosować na przedstawiciela partii, której ufają. Tym trzeba przede wszystkim umożliwić wybór odpowiedniej listy. Wracając jednak do samego wizerunku – źle przedstawiony polityk może utracić głosy nie do końca zdecydowanych wyborców. Nie wystarczy więc go zaprezentować. Trzeba sprawdzić jakie są oczekiwania wyborców i sprawdzić jakie elementy graficzne, kolorystyka, akcenty będą najlepiej trafiać do publiczności.

Ważną rzeczą jest umieszczanie bilboardów. Zwykle te przedstawiające wizerunek firmy są dla odbiorców mniej drażniące. Można umieszczać je w zasięgu ręki potencjalnego klienta. Może to być nawet część „gry” z odbiorcą. Dużo bardziej ryzykowne jest umieszczanie w zasięgu ręki czy worka z farbą plakatów i bilboardów wyborczych. Reklama wizerunkowa może zostać całkowicie zepsuta jeżeli przeciwnik danego polityka czy partii wypowie się na bilboardzie co o nim myśli. Natomiast dobrym zabiegiem jest umieszczanie bilboardów danego polityka czy partii w pobliżu siedziby przeciwników politycznych. Na takiej reklamie warto dodać hasło lub mem odnoszący się bezpośrednio do propozycji przeciwnika i sugerujący, że przedstawiany polityk ma dużo lepsze rozwiązania dla tych samych problemów albo lepiej rozumie potrzeby zwykłych ludzi.

Po każdych wyborach po internecie krążą najbardziej wyśmiewane bilboardy i spoty reklamowe. Trzeba uważać, żeby nie przegiąć z dosłownością haseł czy z kreatywnością twórcy reklamy. Reklamę wyborczą można zamówić na stronie https://www.ZnajdźReklamę.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here