Dlaczego warto odświeżyć wizerunek marki?

0
226
dlaczego warto odswiezyc wizerunek marki

Nieraz zdarza się, że przyzwyczajeni do istniejącego od lat i funkcjonującego na wielu płaszczyznach logo jesteśmy niechętni do wprowadzania jakichkolwiek w nim zmian. To kwestia po trochu przywiązania i sentymentu i obawy, że klient, dobrze już zaznajomiony z identyfikacją naszej marki nie rozpozna jej po zmianie.

Rebranding

Rebranding marki ma jednak ogromne znaczenie. Świadczy o otwartości firmy na nowe rozwiązania i podążaniem z duchem czasu. Metamorfoza szaty graficznej komunikuje, że nie boimy się zmian, które są nieuniknione przy rozwoju.

logo

O czym pamiętać

Warto jednak pamiętać, że bardzo ważnym elementem przy odświeżaniu wizerunku firmy jest równowaga. Dokonując całkowitej zmiany w wizerunku marki ryzykujemy stwierdzeniem, że staramy się odciąć od dotychczasowej działalności, czy nawet staramy się ją ukryć. Kolejnym ryzykiem przy kompletnej odmianie dotychczas działającego obrazu firmy jest wcześniej wspomniana dezorientacja klienta. Istnieje możliwość, że nie odnajdzie naszego produktu wśród licznej konkurencji. Nie mogąc odszukać znanych mu kolorów i kształtów na opakowaniu wybierze inny produkt.
Oczywiście istnieją możliwości ochrony przed takim obrotem sprawy, jak przygotowywanie klienta na zmiany, poprzez umieszczanie odpowiednich informacji na opakowaniu, czy środkach masowego przekazu, jednak wiążą się one ze znacznymi kosztami.
Zachowanie ogólnej koncepcji wyglądu logo jest najbezpieczniejszym wyjściem. Takie rozwiązanie minimalizuje ryzyko pomyłki czy pominięcia naszej oferty przez klienta, ale także świadczy o przywiązaniu do tradycji, przy jednoczesnym otwarciu na nowości.
Ponieważ trudno jest odnaleźć równowagę między całkowitą zmianą wizerunku, a niezauważalnymi korektami, warto zwrócić się o pomoc do profesjonalisty. Projektant, który śledzi trendy pomoże nam odświeżyć projekt logo tak, by był on atrakcyjny i nowoczesny, nie tracąc jednocześnie swojego charakteru.

rebranding logo

Jeśli nasza firma funkcjonuje od wielu lat na rynku bez zmian w identyfikacji wizualnej warto rozważyć możliwość jej modyfikacji. Zmiany pozwolą nam pokazać się klientowi z innej strony, jednocześnie informując go o chęci ciągłego doskonalenia naszej oferty.

rebrandingu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here