W dobie internetu i nowinek technologicznych promocja firmy w sieci jest niezwykle istotna.
Osoby szukając danej marki, produktu lub usługi najpierw zdecydują się zajrzeć do internetu i sprawdzić daną ofertę. Promocja przedsiębiorstwa w sieci może zostać zrealizowana na kilka sposobów. Przedstawiamy 4 niezawodne sposoby na promocję przedsiębiorstwa w sieci.
Filmy promocyjne
Dobrze wykonany film korporacyjny jest w stanie nie tylko odpowiednio zareklamować daną firmę, produkt czy usługę ale również wzbudzić w użytkowniku chęć poznania szczegółów danej oferty, zakupu produktu czy współpracy z danym przedsiębiorstwem. Choć nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, bardzo często działamy pod wpływem impulsu zewnętrznego przemawiającego na korzyść lub niekorzyść danego rozwiązania. Jaka powinna być dobra produkcja filmowa?
- Film korporacyjny i jego scenariusz powinien ściśle przekazywać daną wizję.
- Posiada ciekawy scenariusz.
- Wywołuje emocje, gra na uczuciach widza.
- Zachęca do skorzystania z usługi/zakupu produktu/współpracy z daną firmą.
- Ukierunkowuje odbiorcę, jakie działania powinien podjąć w następnej kolejności.
Call to action – wezwanie do działania
Dobrze zrealizowane filmy wizerunkowe powinny posiadać wezwanie do działania czyli inaczej mówiąc Call to action. Ma to na celu przyciągnięcie uwagi odbiorcy i ukierunkowanie go, do podjęcia konkretnego działania. poprzez jasny przekaz, dajemy mu do zrozumienia, że właśnie w tym momencie powinien przejść na naszą stronę, sprawdzić konkretny produkt, zapoznać się z ofertą itd.
Gdzie zamieszczać filmy korporacyjne?
Większość z nas rezygnuje z wykonania profesjonalnego filmu promocyjnego z obawy, że nie nie przyniesie odpowiedniej reakcji a wydane na produkcję pieniądze pójdą w tak zwane “błoto” – nic bardziej mylnego. Dzisiejszy prężnie rozwijający się świat internetu daje nam bardzo wiele możliwości promowania wykonanej realizacji. Weźmy pod uwagę np. Facebooka. Zrealizowana produkcja filmów promocyjnych i umieszczenie realizacji na portalu społecznościowym, mamy pewność, że trafi on do szerokiej grupy odbiorców. Wykonane przez nich reakcje np. “lubię to” czy udostępniony film wizerunkowy daje szansę na poszerzenie grupy odbiorców i dotarcie do zdecydowanie większej grupy osób zainteresowanych konkretną propozycją.
Strona internetowa
Podstawą dobrze działającej w sieci firmy jest strona internetowa. Jest to swego rodzaju wizytówka, gdzie potencjalny Klient może zapoznać się z oferowanymi usługami czy produktami, dowiedzieć się o nas więcej, zrealizować zamówienie czy skontaktować się z nami za pomocą zamieszczonego na stronie formularza kontaktowego. Dobra strona to jednak nie wszystko, aby Twoja działalność mogła być widoczna, wzbudzała zainteresowanie internautów i znajdowała się w czołówce proponowanych przez Google firm musisz zadbać o odpowiednią promocję witryny i dostosowanie jej struktury oraz treści pod wytyczne Google. 10 pierwszych wyników pojawiających się w wyszukiwarce internetowej po wpisaniu interesującego nas wyrażenia działa najlepiej, musimy więc zadbać o to by nasza strona znalazła się właśnie w tej czołówce. Jak to zrobić?
- Optymalizacja strony i treści.
- Dostosowanie struktury strony tak, aby spełniała oczekiwania użytkowników i nie zniechęcała do podjęcia działań.
- Uwzględnienie wartościowych informacji na stronie głównej.
- Dokładne i atrakcyjne określenie oferty.
Portale społecznościowe
Znaczącą rolę w świecie internetu odgrywają portale społecznościowe. Ludzie chętnie korzystają z ich potencjału, nawiązują nowe znajomości, sprawdzają opinie i komentarze na temat danej firmy i na tej podstawie często podejmują decyzję o współpracy. W wielu przypadkach portal społecznościowy jest również dobrą propozycją do nawiązania kontaktu, prościej jest napisać wiadomość w ten sposób i sprawdzić czy została odczytana niż czekać na odpowiedź mailowo.
Założony profil automatycznie zwiększa Twoją grupę odbiorców. Poprzez znajomych, znajomych znajomych itd, oferta firmy zostaje rozpowszechniana, co sprawia, że zainteresowanie prowadzoną przez Ciebie działalnością automatycznie wzrasta. Dodatkowo na portalu społecznościowym możesz publikować zdjęcia, recenzje produktów lub zrealizowany film wizerunkowy. Social Media dają naprawdę spore możliwości.
E-mail marketing i reklamy Google Ads
Kolejnymi niezawodnymi sposobami promocji firmy w internecie oprócz filmów wizerunkowych, dobrze zoptymalizowanej strony i portali społecznościowych jest e-mail marketing i reklamy w Google Ads. E-mail marketing to jak sama nazwa wskazuje firma marketingu bezpośredniego, który wykorzystuje pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji. Podstawową funkcją takiego rozwiązania jest analiza, planowanie, kontrola i realizacja zadań takich jak:
- poszerzanie baz odbiorców, budowa listy nowych kontaktów, potencjalnych Klientów,
- zarządzanie bazą kontaktów,
- przygotowanie treści wiadomości, kreacja przekazywanych informacji drogą mailową,
- wysyłka interesujących wiadomości e-mail,
- obsługa informacji zwrotnych,
- tworzenie rozbudowanych schematów komunikacji.
Google Ads i reklama w sieci
W niektórych przypadkach promocja firmy w internecie za pomocą reklam Google Ads okazuje się najbardziej opłacalną opcją. Rozważając realizację takiej reklamy możesz wybrać spośród wielu możliwości i zdecydować się np. na realizację reklamy w wynikach wyszukiwania, kampanii typowo produktowej, by reklamować oferowany przez Twój sklep asortyment, reklamować usługę i inne. Dodatkowo możesz skupić się na danej grupie wiekowej lub lokalizacji wybierając konkretny obszar i właśnie tam kierować swoją reklamę. Możliwości co do kreowania reklam w Google Ads jest dosyć sporo a konkretny ich rodzaj zależy od charakteru Twojej działalności i oferowanych usług.
Dobrze zrealizowana reklama firmy w sieci np. film wizerunkowy czy reklama Google Ads to duża szansa na jej rozwój i zwiększenie dochodów przedsiębiorstwa. Możesz zdecydować się na jedno lub kilka rozwiązań, w zależności od tego, na co w danej chwili pozwala Twój budżet.