Jak reklamować firmę – 5 sprawdzonych pomysłów na promocję marki

0
161
Jak reklamować firmę

Skuteczna reklama firmy to obecnie ogromne wyzwanie dla każdego posiadacza własnego biznesu, czy to małej firmy zatrudniającej zaledwie kilku pracowników czy też dużego przedsiębiorstwa. Specjaliści do spraw marketingowych prześcigają się w pomysłach na skuteczną reklamę, wymyślając coraz to bardziej chwytliwe hasła i kampanie reklamowe. Istnieje jednak kilka sposobów i działań, które koniecznie musisz podjąć, aby skutecznie reklamować swoją firmę – zarówno w Internecie, jak i w tak zwanym realu. Jakie to sposoby? Czy rzeczywiście są skuteczne? Oto pięć pomysłów, które pomogą Ci zdobyć nowych klientów i utrzymać już obecnych.

kolorowe napisy

Strona internetowa

Mówi się, że jeśli ktoś nie istnieje w Internecie, to nie istnieje wcale. Choć hasło to wydaje się nieco przesadzone, to jednak w przypadku firm – jest w nim sporo prawdy. Faktem jest, że obecnie większość konsumentów, zanim zdecyduje się na zakup towaru lub usługi, sprawdza w Internecie jej jakość, cenę, dostępność i opinie osób, które już ją kupiły. Do tego trzeba pamiętać, że dokonuje zwykle szczegółowego porównania z ofertami innych firm działających w tej samej branży. Szanse na sukces ma więc ten, kto przede wszystkim jest widoczny, ale również oferuje wysokiej jakości usługi. Możesz więc być pewien, że potencjalny klient sprawdzi Twoją stronę www zanim zdecyduje się na współpracę z Tobą.

Reklamowanie firmy w Internecie powinno być obowiązkowym punktem Twojej kampanii. Zacznij więc od zrobienia nowoczesnej, estetycznej i przede wszystkim – czytelnej i funkcjonalnej strony internetowej. Uzupełnij ją o ciekawe, merytoryczne i oryginalne teksty oraz zdjęcia produktów. Strona internetowa będzie Twoją wizytówką, a więc powinna być pełna wartościowych treści. Warto więc prowadzić na niej również bloga z ciekawymi poradami i pomysłami. Przy okazji prowadzenia własnej strony www warto również skorzystać z systemu reklamowego Google AdWords.

Wizytówka Google My Business

Pierwsze wydanie tego narzędzia pojawiło się w czerwcu 2014 roku. Służy ono do promocji firm na rynkach lokalnych, a więc wyświetla użytkownikom usługodawców z branży odpowiadającej szukanej frazie, którzy znajdują się w najbliższej lokalizacji. Takie wyniki są wyświetlane z reguły w formie tak zwanej wizytówki Google My Business, która spełnia rolę rzeczywistej wizytówki – znajdują się tutaj przede wszystkim dane teleadresowe, szczegóły oferty, opisy usług, fotografie i wiele innych przydatnych informacji, które mogą skusić potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej właśnie oferty.

W wizytówkach GMB najważniejsze są jednak prawdopodobnie trzy rzeczy:

  • link do Twojej strony internetowej, na której klienci mogą zapoznać się ze szczegółami Twojej działalności,
  • odnośnik do Business Site – witryny internetowej, która idealnie sprawdzi się na początku prowadzenia działalności;
  • opinie klientów – klienci uwielbiają dzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat produktów, które kupili i usług, z których skorzystali. To właśnie opinie mogą być Twoim największym atutem i zachęcić klientów do wybrania Twojej właśnie oferty.

Pamiętaj jednak, że wizytówkę należy odpowiednio pozycjonować oraz regularnie uzupełniać i aktualizować ofertę oraz utrzymywać kontakt z użytkownikami wystawiającymi opinie. To niezwykle skuteczna reklama dla każdej firmy.

Gadżety reklamowe – torby papierowe

Zejdźmy na chwilę na ziemię i przyjrzyjmy się bliżej zagadnieniu – jak reklamować firmę „w realu”? Tym, co z pewnością możesz zrobić aby skutecznie reklamować firmę w rzeczywistej, nie wirtualnej, przestrzeni, jest zamówienie materiałów reklamowych i gadżetów. Różnorodne, oryginalne reklamy firm otaczają nas z każdej strony. – rozdawane na ulicach naszych miast ulotki, bannery reklamowe, plakaty i oczywiście torby papierowe. To wszystko sprawdzone sposoby na zwiększenie swojej widoczności w przestrzeni publicznej.

torby papierowe

Na uwagę zasługują przede wszystkim torby papierowe z nadrukiem firmowym rozdawane klientom. Dlaczego właśnie taka reklama jest bardziej skuteczna od innych? Z co najmniej kilku powodów:

  • jest estetyczna – torby papierowe mogą być niezwykle eleganckie, a dzięki ogromnej dostępności różnorodnych wariantów i możliwości stworzenia wzoru według własnego pomysłu, możesz zamówić model, którego design będzie całkowicie spójny z wizerunkiem Twojej firmy. A to ma bardzo duże znaczenie, jeśli chcesz skutecznie reklamować firmę;
  • jest praktyczna – co się dzieje z ulotkami, które codziennie dostajemy do ręki? W większości przypadków chwilę później lądują w najbliższym koszu na śmieci. Ich losu z pewnością nie podzieli papierowa torba. To wyjątkowo funkcjonalny gadżet, w którym klient przyniesie do domu kupione u Ciebie produkty lub otrzymane dokumenty. Zwykle wcale go nie wyrzuci, ale wykorzysta na przykład do przechowywania pustych pudełeczek po małych, lecz cennych przedmiotach albo do zabezpieczenia dokumentów przed zagubieniem. W ten sposób żywot torby może trwać wiele miesięcy, a wraz z nim – pamięć o doskonałej jakości Twoich usług oraz przyjemności, jaka wiązała się ze skorzystaniem z nich;
  • ma duży zasięg – zanim klient doniesie torbę do domu, przejdzie z nią pół miasta, zaglądnie do sklepu lub do biura, na siłownię albo zajdzie po dziecko do szkoły. W ten sposób, wraz z nią, niesie Twoje logo i firmowe barwy, które mimowolnie ludzie zapisują w swojej świadomości. A kiedy będą poszukiwali usług z Twojej branży, być może przypomną sobie zapisany obraz i, traktując go jako coś znajomego, wybiorą właśnie Ciebie. Torby papierowe są niezwykle skutecznym materiałem reklamowym, którego mocy nie powinno się lekceważyć;
  • ekologiczna – wykonane z papieru torby są ekologicznym sposobem na reklamę. A to może przekonać do Twoich usług tych klientów, dla których dbałość o środowisko naturalne jest ważnym aspektem codzienności. Ta grupa osób jest obecnie bardzo liczna, a więc ich potrzeb nie wolno lekceważyć;
  • tania – koszt zakupu toreb papierowych jest niezwykle niski i każda firma może sobie na niego pozwolić.

Social Media

Jeśli już masz firmową stronę internetową, wizytówkę Google My Business, a także zamówione torby reklamowe, czas pojawić się w social mediach, czyli mediach społecznościowych. Obecnie korzysta z nich prawie każdy, nie tylko użytkownicy indywidualni, ale również liczne firmy. Dlaczego? Ponieważ mają one ogromny, globalny zasięg. Pozwalają łączyć się z ludźmi z całego świata, niwelują wszelkie ograniczenia w komunikacji.

Warto pamiętać, że głównym celem marketingu prowadzonego w serwisach społecznościowych jest budowanie reputacji oraz wizerunku firmy. Stąd też zamieszczane są w nich nie posty typowo sprzedażowe, lecz raczej opisujące markę, jej historię, filozofię, aktualne działania i akcje. Wzbogacone o inspirujące fotografie, stanowią raczej opowieść , a nie reklamę. Dzięki temu potencjalni klienci zaczynają lubić markę i ufać jej. A to prosta droga do nawiązania współpracy.

Targi branżowe

Kiedy masz już wszystko to, co opisaliśmy wyżej, możesz wybrać się na targi, na których zaprezentujesz swoje produkty i usługi w gronie ludzi poszukujących dóbr z Twojej branży. Prezentacja taka może przebiegać na wiele różnorodnych sposobów, choć do akcesoriów, które musisz mieć ze sobą, należeć będą:

  • – ulotki i foldery reklamowe,
  • – wizytówki,
  • – gadżety reklamowe.

Wszystkie warto wcześniej zapakować w eleganckie torby papierowe z nadrukiem firmowym. Poza tym jednak, w zależności od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności, warto zorganizować:

  • prezentacje multimedialne, jeśli działasz na przykład w IT lub hotelarstwie,
  • prezentacje produktów – jeśli szyjesz suknie ślubne, warto zaprezentować kilka najlepszych modeli oraz koniecznie zabrać ze sobą próbnik tkanin,
  • degustacje – jeśli zajmujesz się produktów dań garmażeryjnych lub prowadzisz gospodarstwo agroturystyczne i serwujesz gościom lokalne specjały. Taka degustacja to najlepsza reklama Twoich produktów, która może zdobyć dla Ciebie mnóstwo nowych klientów. Oto jak reklamować firmę na targach,
  • próbki – doskonale się sprawdzą, jeśli wytwarzasz własne kosmetyki ekologiczne. Wystarczy, że przygotujesz próbki różnych kremów, maseczek, mydeł w płynie czy szamponów w maleńkich słoiczkach lub tubkach i skomponujesz zestawy, które następnie umieścisz w papierowych torebeczkach. Zachwyt odwiedzających – gwarantowany.

Początkowo zapewne będziesz uczestniczył w targach regionalnych lub krajowych, ale kiedy już rozwiniesz skrzydła, warto wybrać się również na imprezy międzynarodowe.

Jak widzisz więc, reklamowanie swojego biznesu nie jest tajemną sztuką, która wymaga wymyślania cudów. Trzeba jednak pamiętać, że zadanie to wymaga pewnej wiedzy i ogromu systematyczności. Dlatego też najlepiej zlecić je specjalistom, którzy doskonale wiedzą jak reklamować firmę w sieci. Bo z zamówieniem papierowych toreb na pewno poradzisz sobie samodzielnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here