Audyt stron www — Dowiedz się, czym jest, czemu służy i jak sprawdzana jest strona internetowa podczas takiego audytu!

0
713
Audyt stron www

Audyt stron www czy audyt seo — bo i tak też jest nazywany, jest podstawą każdych kolejnych działań np. pozycjonowania czy optymalizacji witryny. Wiele osób nie korzysta jednak z niego przed rozpoczęciem takich prac i może nie w pełni wykorzystywać potencjał strony. Same audyty stron www są bardzo korzystne i dostarczają wielu danych o witrynie. W tym tekście przedstawiamy dokładnie i opisujemy temat audytów stron www. Podpowiadamy również, dlaczego nie warto korzystać z audytów darmowych — automatycznych, jakie korzyści daje wykonanie takiego audytu oraz co jest sprawdzane na naszej witrynie podczas takiego przeglądu.

Czym są audyty stron www?

“Audyt strony www to sprawdzenie jej przez specjalistów pod wieloma kątami”, wyjaśnia ekspert z agencji SEO Miromind. Audyt ten jest też często nazywany audytem seo, jeśli ma na celu sprawdzenie witryny szczególnie pod kątem pozycjonowania. Sprawdzenie witryny wykonywane jest najczęściej przez agencje seo lub specjalistów z tej dziedziny. Obecnie na rynku działa wiele agencji seo, które oferują takiego rodzaju usługi. Audyt może obejmować zarówno poszczególne części witryny, jak i kompleksowo sprawdzać wszystkie jej elementy. Ogólnie istnieje ok. 200 elementów, które wpływają na pozycjonowanie strony oraz wiele elementów, które nie są związane z SEO i pozycjonowanie a mają wpływ np. na wizerunek marki, jej odbiór itp. Celem audytu strony www jest wykrycie wszystkich nieprawidłowości oraz ich zmianę. Sprawdzenie witryny jest też podstawową czynnością, jeśli zależy nam na dalszym rozwoju, budowaniu witryny od strony technicznej czy wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Jakie korzyści daje sprawdzenie witryny?

Sprawdzenie witryny internetowej poprzez jej audyt daje bardzo wiele korzyści. Z pewnością dzięki poznaniu aktualnego stanu, będziemy mogli efektywnie pozycjonować stronę. Przełoży się to na mniejsze koszty i lepiej dobranie działania. To z kolei będzie powodowało, że pozycjonowanie będzie dużo bardziej skuteczne oraz przyniesie lepsze rezultaty. Poprzez audyt strony możemy zatem zmniejszyć wydatki na pozycjonowanie oraz uzyskiwać lepsze efekty. Kolejnym plusem audytu seo jest lepsze dostosowanie witryny do użytkownika. Choć jego głównym zadaniem jest pomoc w pozycjonowaniu, strona bez błędów, usterek czy przyjazna użytkownikom, będzie powodowała dłuższe pozostawanie ich na stronie czy chętniejsze korzystanie z serwisu. Audyt stron www daje zatem wiele cennych informacji, z którymi możemy odpowiednio modyfikować naszą stronę.

Audyt seo jest również korzystny pod ogólnymi względami. Na rynku istnieje wiele agencji i marek, które oferują wykonanie takiego audytu. Przeszukując odpowiednio sieć, znajdziemy zatem atrakcyjną ofertę np. pod względem cenowym czy zakresu audytu i renomy marki audytującej. Audyt stron www nie szkodzi naszej stronie, gdyż nie ingeruje w nią, a jedynie sprawdza poszczególne parametry. Nie musimy zatem obawiać się uszkodzenia witryny czy jej pogorszenia. Poznanie wszystkich błędów i niesprawności umożliwi też zapobieganie awariom czy ukaraniu naszej witryny przez Google.

Kiedy sprawdza się witrynę www?

Sytuacji, w której audyt strony internetowej jest wskazany — jest kilka. Z pierwszą taką sytuacją mamy do czynienia, gdy stworzyliśmy stronę lub zamówiliśmy jej wykonanie. W takim wypadku możemy sprawdzić, czy została ona wykonana zgodnie z planem oraz w jakim stopniu dopasowana jest do wyszukiwarki Google. W ten sposób możemy zakończyć etap budowy witryny i przejść do pozycjonowania. Kolejnym wydarzeniem, przy którym będzie wskazane sprawdzenie witryny, jest zakup serwisu — z tych samych względów. Naszą stronę internetową możemy również poddać audytowi, jeśli będziemy chcieli rozpocząć działania pozycjonujące witrynę i nie wiemy, na jakie elementy kłaść największy nacisk lub które poprawić. Jeśli nasza strona działa poprawnie, audyt warto wykonywać regularnie np. co roku, aby mieć pełną wiedzę. W tym czasie wprowadzone zmiany mogą nie być do końca korzystne, a specjaliści z pewnością powiedzą nam o tym.

Co jest sprawdzane podczas audytów?

Podczas audytu strony w zależności od tego, jakie opcje wybierzmy, sprawdzanych jest wiele elementów. Z pewnością przy audycie SEO i każdym innym nasza witryna prześwietlana jest pod kątem optymalizacji SEO. Audytorzy sprawdzają dobór fraz i słów kluczowych, ich użycie, umiejscowienie czy teksty seo. Badają również jakość treści, linkowanie wewnętrzne, układ menu, podział witryny na podstrony, szybkość wczytywania witryny, certyfikaty i szyfrowanie czy dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Oprócz kwestii optymalizacji witryny — onsite specjaliści sprawdzają również witrynę pod kątem pozycjonowania offsite, czyli zewnętrznego. Będzie to np. ocena linkowania zewnętrznego i jego jakości czy wykorzystywanie potencjału sprowadzania ruchu na stronie, które również pomaga szybciej pozycjonować witrynę. Podstawowymi elementami audytu jest też prześwietlenie kodu witryny czy jej ustawień technicznych. Gdy audyt dotyczy kwestii ogólnych, specjaliści mogą sprawdzić kolorystykę strony, układ, jakość multimediów czy elementy, które wpływają na budowanie naszej marki.

Audyty darmowe i automatycznie — Nie korzystaj z nich!

Jednym z istotnych aspektów audytów SEO jest kwestia audytów automatycznych czy darmowych, które możemy przeprowadzić w sieci. Polegają one na ogólnej ocenie naszej strony i wskazują na niepoprawne elementy. Automaty, które wykonują takie audyty, najczęściej prześwietlają naszą witrynę bez interpretacji czy rozróżniania typu strony. Rzeczywiście, mogą wytknąć pewne błędy czy niedoskonałości witryny, ale nie biorą one pod uwagę, jaki cel ma spełniać strona oraz nie dadzą nam rekomendacji. W takich sytuacjach może okazać się, że możemy naprawić błąd dużym nakładem sił, który tak naprawdę w naszej sytuacji nie jest istotny. Może być to przykładowo brak dużej ilości słów kluczowych na stronie w sytuacji, gdy zależy nam na pozycjonowaniu tylko pod jedną frazę. Jeśli zatem chcemy przeprowadzić rzetelny i solidny audyt, zdecydowanie warto zwrócić się do agencji SEO i specjalistów, którzy będą interpretowali wyniki, zwracali uwagę na specyfikę strony czy będą nam doradzali w kwestii rozwiązań. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here